فهرست اصلی
نظرسنجی

نظر شما در مورد سایت سازمان چیست؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف



خبرنامه پیامکی

جدیدترین اطلاعات را با پیامک دریافت کنید


خبرنامه ایمیلی

با عضویت در خبرنامه سایت از بروز رسانی های سایت آگاه شوید

      + | -
کد مطلب : 9816
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394

کارگاه تخصصی افزودنی های بتن روز پنج شنبه با حضور مسوولان استانی، اعضا هیات مدیره سازمان، اساتید دانشگاهی، دانشجویان و مهندسان عمران استان مرکزی در دو نوبت صبح و عصر در اراک برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی: در این همایش یک روزه 400 نفر از دانشجویان و مهندسان عمران استان مرکزی درباره طرح برش بتن آرمه، مروری بر رفتارهای ستون های بتنی، عملکرد توام قاب و دیوار برش در باربری جانبی، ضوابط شکل پذیری بتن و استفاده صحیح از بتن در فصول سرد سال بحث و تبادل نظر پرداختند.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در حاشیه این کارگاه تخصصی گفت: کارگاه تخصصی افزودنی های بتن با هدف ارتقای دانش فنی و آشنایی دانشجویان، مهندسان ناظران و پیمانکاران با کاربرد و افزودنی های بتن و دانش روز دنیا در این حوزه برگزار شده است.

 

مهندس غلامحسن اله دادی افزود: با توجه به افزایش رو به رشد استفاده از بتن در ساختمان ها در این همایش مهندسان ناظر، طراحان و پیمانکاران ساختمان با تازه های این حوزه بصورت فنی و تخصصی آشنا شدند.

 

وی یاد آور شد: سال گذشته 12 همایش و هفت کارگاه آموزشی تخصصی در حوزه بتن، فولاد و مکانیک با حضور 217 نفر از مهندسان مکانیک و 800 نفر از داشنجویان و مهندسان بتن و فولاد در استان مرکزی برگزار شد.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی افزود: با توجه به استقبال خوب مهندسیان و اهداف سازمان مبنی بر ارتقا سطح دانش مهندسی در استان امسال نیز پیش بینی می شود 12 کارگاه تخصصی در حوزه بتن و فولاد با حضور اساتید ملی در استان مرکزی برگزار شود.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت ارتقا دانش مهندسان در تمامی سطوح تخصصی و فنی حوزه ساختمانی گفت: کشور ایران از زمان های باستان در تکنولوژی ساخت و تولید مصالح ساختمانی از مهندسین کارآمد و خبره برخوردار بوده و بناها، پل ها و سدهای بجا مانده از آن دوران خود گواه این امر است، لذا مهندسان بایستی دانش و تخصص کافی و اطلاعات بروز در زمینه تولید مصالح ساختمانی، تکنولوژی های نوین ساخت و بکار بردن بتن باکیفیت در ساخت و سازها را داشته و با تولید ساختمان های باکیفیت در بالابردن سطح کیفی مهندسی ساخت و ساز در استان مرکزی نقش اصلی را ایفا نمایند.

 

مهندس داوود مستوفی نژاد مدرس این کارگاه آموزشی نیز گفت: به رغم روز آمد شدن فن آوری ها و تکنولوژی ها جدید در حوزه بتن و دیگر مصالح ساختمانی، برخی افراد و پیمانکاران همواره از روش های قدیمی استفاده می کنند که نیاز است با برگزاری این همایش ها خود را با این فن آوری ها همراه کنند.

 

وی در ادامه افزود: بتن در دنیای امروز بعد از آب بالاترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده است که این مهم نشان از اهمیت این محصول در ساخت و سازها و زندگی بشر است و نامرغوب بودن آن می تواند تاثیرات جبران ناپذیری در زندگی بشر داشته باشد.

 

مهندس مستوفی نژاد اظهار داشت: نظام مهندسی به عنوان یک سازمان تخصصی در حوزه ساختمانی می تواند با برگزاری همایش های فنی و تخصصی در این حوزه به ارتقا دانش و کیفیت ساخت و سازها در استان مرکزی کمک شایان نماید.

 

این مدرس حوزه دانشگاه با اشاره به اهمیت تولید بتن و رعایت ضوابط و استانداردها در تولید این محصول گفت: مهندسین بایستی حساسیت ویژه ای به تولید بتن داشته باشند و نگذارند دمای بتن از 4 درجه کمتر شود لذا لازم است مهندسین ناظر کیفیت و دمای بتن را مورد نظارت خود قرار داده و از تکنولوژی هایی که برای نگه داشتن بتن در دمای مطلوب در اختیار مهندسان قرار دارد استفاده نمایند.

 

در ادامه این سمینار جلسه پرسش و پاسخ صورت پذیرفت و در پایان مسابقه ای با موضوعات مطرح شده در این کارگاه برگزار و به قید قرعه جوایزی به حضار اهدا و بصورت نمادین گواهی نامه حضور در سمینار تخصصی بتن به برخی مهندسین تقدیم شد.

 

لازم به ذکر است از نکات قابل توجه در این سمینار می توان به حضور مدیران ارشد استانی، اساتید دانشگاهی، مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی و جمع پرشور دانشجویان تا آخرین دقایق برگزاری این سمینار اشاره کرد که با دقت و نکته برداری در این کارگاه تخصصی حضور به هم رسانده و از کیفیت برگزاری این کارگاه و مباحض مطرح شده اعلام رضایت نمودند.





گزارش تصویری